CLEAN28

CLEAN28 är ett kostprogram som jag har tagit fram som har visat sig fungera bättre än vad jag någonsin vågats hoppas på! Konceptet bygger på rådgivning där fokus främst är viktminskning men går även att anpassa efter andra behov som magproblem, eksem, sötsug och så vidare. Kosten utgörs av naturlig kost som är en mycket effektiv grund för effektiv viktminskning och som samtidigt fungerar läkande för våra kroppar. 

Som kostrådgivare strävar jag efter att arbeta med långsiktiga mål och för att hitta hållbara lösningar för mina klienter. Alla människor är olika, det är något vi alla bör vara ödmjuka inför. Bra kostrådgivning handlar, enligt mig, om att se individen och anpassa kost och coachning efter varje unik person. CLEAN28 är en mycket bra kickstart på en hälsoresa.

CLEAN28 rektangel

Som deltagare i CLEAN28 får du:

  • Individanpassade kostråd baserade utifrån ditt nuläge och ditt mål. Jag utgår helt från just dina behov och mål när jag sammanställer dina kostråd. Jag utgår ifrån dina förutsättningar, din nuvarande hälsa och dina mål . Om ditt önskemål är en viktminskning så är min rekommendation alltid en lågkolhydratkost med bra protein och hälsosamma fetter. Om du länge varit stressad och trött och din önskan är mer energi i vardagen så kommer min rekommendation att baserad på en liberal form av lågkolhydratkost med inslag av en del långsamma kolhydrater från till exempel rotfrukter, glutenfria spannmål som havre och bovete, quinoa och sötpotatis. 
  • Verktyg för portionskontroll. Jag lär sig enkla sätt att hålla koll på din kost och portionsstorlek utan att väga maten och räkna kalorier.
  • Material. Du får en  individanpassad kostplan, ett kosthäfte där kosten beskrivs samt ett häfte med över 50 recept.
  • Enskild rådgivning veckovis. Du har möjlighet att en gång per vecka ställa alla dina frågor direkt till mig och få eventuell hjälp vidare om du stöter på hinder. Totalt 4 mail. Extra enskild rådgivning kan köpas till om det önskas. Därutöver är jag dagligen inne i vår Facebook-grupp och besvarar frågor där.
  • Sluten facebookgrupp med stöd från de andra deltagarna. Alla deltagare har en gemensam plattform i en sluten facebookgrupp där man får stöd, peppning och inspiration från de andra deltagarna. Just gruppdynamiken är något som flera tidigare deltagare har lyft fram liter extra som något som hjälpt dem. 
  • Fortsättning. Efter 4 veckor i CLEAN28 har du möjlighet att fortsätta vidare till steg 2 om man önskar. I CLEAN28 ligger fokus på mer långsiktighet än under de första steget. 

Ord från tidigare deltagare:

  • Jag gick ner ca 4 kg. Mitt sötsug försvann. Jag är jätteglad och tacksam över denna grupp och satsning på mig själv.
  • Mitt mål med clean28 var få ordning på sötsuget och få en lugnare mage efter utmattningsdepression. Har jag lyckats? Ja, för första gången i mitt 37-åriga liv ser jag ett ljus. Tidigare försök att få ner godisintaget har alltid slutat i hetsätning.Ett plus de här veckorna är -2,8 kg på vågen vardera 3 cm låret och stussen. Tack Annika för att du har gett mig hopp!
  • Minus 2,7 på vågen, 3 cm i midjan och 2 cm runt låret. Grymt nöjd med resultatet, vågade inte riktigt tro på att min stackars kropp skulle våga släppa något alls efter allt bantande genom åren. Andra hälsovinster som att jag inte haft ont i magen på 4 v, bättre hud och framför allt att jag är så mycket piggare får mig absolut att vilja fortsätta med den här kosten. Stort tack Annika!

Att få ta del av saker som dessa gör mig så så glad! Det känns som om allt mitt privata stretande med vikt, magproblem och kost och varit värt det nu när det har gett mig möjligheten att hjälpa andra.

Omelett - perfekt både som frukost och lunch.

Hur ser kosten ut i CLEAN28?

Kostråd som är uteslutande baserade på ren och naturlig mat. Gluten och vitt socker ingår inte och även mejerier kan uteslutas om du vill. Mat som ingår i CLEAN28 beroende på behov och mål:

Proteinkällor: kyckling, fisk, skaldjur, kött, ägg, bönor, linser, mejeriprodukter med mera

Fettkällor: oljor, avokado, nötter, oliver, smör, fullfeta mejeriprodukter med mera

Kolhydratskällor: för lågkolhydratkost utgörs kolhydraterna av ovanjord-grönsaker och för de som får mer utrymme för kolhydrater i sina kostplaner så kan sötpotatis, frukt, rotfrukter, quinoa, ris, havre med mera ingå.

Alla deltagare får en individanpassad kostplan baserade på utgångsläge och mål. Utifrån sin kostplan så lägger varje deltagare upp sin kost dagligen utifrån det recepthäfte som jag skickar med eller utifrån egna önskemål. Jag gör inga enskilda menyer för varje deltagare utan varje deltagare planerar själv sin kost med hjälp av kostplanen och recepthäftet. Detta är en mycket viktig del och träning inför framtiden. Du lär dig absolut mest av att själv få arbeta med kostplanen och anpassa de recept som du gillar. Det är det bästa sättet för dig att förbereda dig inför alla veckor som kommer efter CLEAN28.

Pris: 899 kr inkl moms

Inplanerade omgångar av CLEAN28:

  • 22 augusti – 18 september
  • 19 september – 16 oktober
  • 17 oktober – 6 november
  • 7 november – 4 december
  • 21 november – 11 december

Om du har frågor eller vill boka din plats så maila mig på annika@cleaneatingbyannika.se