4) Frukost/ Vegetariskt - clean eating

Omelett

Alltså omelett – älskade omelett! Det är en av mina absoluta favoriter och funkar både som frukost och som snabblagad lunch.

Listan med plus är lång – enkelt, gott, snabbt, mättande och kan varieras i oändlighet.

Omelett, 1 port

  • 2-3 ägg
  • 2 msk grädde, kokosmjölk eller vatten
  • smör eller kokosolja till stekning
  • salt, peppar
  • Valfri fyllning, t ex ost, skinka, ruccola eller spenat

Knäck äggen i en skål och vispa ihop med vätskan och lite salt och peppar. Värm en panna och ha i smöret. När pannan blivit varm så har du i äggsmeten och steker på medelvärme tills ovansidan har ”stannat”. Då viker du över ena halvan så att det blir en halvmåne. Lägg upp på tallrik och servera.

IMG_0590

 

Annat som kan intressera

3 Kommentarer

  • Reply
    Ägghack till frukost |
    28 oktober, 2015 at 08:00

    […] Omelette […]

  • Reply
    Veckomeny för viktminskning |
    3 januari, 2016 at 10:20

    […] – omelett med 2 skivor skinka och 3-4 skivor ost. Stek i […]

  • Lämna ett svar